Dag 9: De finish

9 november 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

Blog 9 - Over de streepNa weer een spannende nacht met bedbugs en afgewerkte condooms in de 'badkamer', vertrokken we naar onze eindbestemming: Solar Valley. Door de zwarte dieseldampen van de trucks reden we richting Addis. Over een drukke weg reden we een afstand van 50 km. Tijdens deze route moesten we toch nog 700 m stijgen. Onder een hete zon was dat een flinke inspanning. Het was wel bijzonder om te zien dat ook in de stad koeien, schapen en ezels op de weg lopen. Wilco werd bijna onder de voet gelopen door een kudde losgebroken ezels. Gelukkig kwam de herder al broekoptrekkend op tijd met zijn stok en joeg ze weer in het gareel. 's Middags reden we Solar Valley binnen. Dit is het opleidingscentrum van de solar engineers die voor de stichting werken. Ook worden hier solarsystemen getest. We werden feestelijk onthaald met bloemen, muziek, en er stond een mobiele biertap van Heineken die door Wim van het Holland House in Addis gesponsord was. Na een interessante rondleiding door het opleidingscentrum werden we onthaald op lekkere hapjes en drankjes. Er waren zelfs bitterballen met mosterd. Zo eindigde dan onze fietstocht. Al bij al een zeer geslaagd gebeuren waar we tevreden op terug kunnen kijken. We hebben op een bijzondere manier kennis gemaakt met Ethiopië en genoten van het landschap en de mooie mensen. Ook hebben we nog meer gevoel gekregen bij het werk van de stichting nu we met eigen ogen de goede resultaten hebben kunnen zien.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanny claes:
    9 november 2013
    Eind goed,al goed!!!! Jullie hebben een geweldige prestatie
    geleverd!!!!!! Mijn petje af hoor!!!
  2. Paulus:
    10 november 2013
    Dat is wederom een prestatie van formaat voor een goed "verlichtend" doel. Proficiat voor alle deelnemers en organisatoren !!
    Werden jullie dit jaar ook weer ingehaald met die prachtige Etiopische paarden en ruiters ?
  3. Thieu Bakker:
    10 november 2013
    beste deelnemers proficiat met de geleverde prestatie speciale complimenten en welkom thuis voor Margot en Lisa
  4. Philly:
    Hey Margot en fietscollega's,

knap staaltje weer van jullie allemaal! Proficiat met deze geweldige prestatie.
    Margot en Lisa; hoop dat jullie een geweldige tijd beleven en voor straks; wel thuis!

groetjes, Philly
  5. Elise:
    10 november 2013
    Dat moet een goed gevoel geven! Gefeliciteerd met jullie prestatie en het behalen van de eindstreep. En nu bijkomen van alle indrukken... Tot gauw!
  6. Jeannette Telder:
    10 november 2013
    Margot en fietsers, wat knap dat jullie dit weer gedaan hebben. Ik ben op trost op jullie, zowel op het initiatief als op het resultaat. Nu lekker nagenieten. Margot en Lisa fijne vakantie strakjes.

Jeannette
  7. Hans Kerkhofs:
    10 november 2013
    Knappe presatie van iedereen! Mat goed gedaan jonge, we zijn trots op jou! Ik ga snel de fotos en de rest van de verhalen kijken!
  8. Jan Tromp:
    10 november 2013
    Gefeliciteerd iedereen! Blijkbaar zonder blessures en ziekten doorstaan (tot nu toe). Super mooi.

Groet, Jan.
  9. Betty:
    Wilco,
    Van al je wereldreizen is dit de eerste keer dat je door een hoop ezels wordt lasting gevallen ??
  10. Leonien:
    10 november 2013
    Moe maar voldaan. Iedereen gefeliciteerd met deze geweldige prestatie voor het goede doel.
    Margot en Liza, nu genieten van de welverdiende vakantie.

Groet, Ine en léon
  11. Robert:
    10 november 2013
    Goed gedaan allemaal! En een mooie opbrengst binnengehaald met deze actie voor een heel nuttig doel.
  12. John en marlies:
    10 november 2013
    Proficiat, met het bereik van de eindstreep. Voor Margot en Liza een fijne vakantie.
  13. Annemiek:
    10 november 2013
    Goed gedaan! Petje af voor iedereen. Mooie foto's!
  14. Wilco:
    Hoist Betty,
    Niet de eerste keer, wel de grootste kudde!
  15. Theo van der Ploeg:
    11 november 2013
    Leuk om alles te lezen; gefeliciteerd allemaal met de prestatie en de opbrengst voor het doel; mooi bedrag, hoor
  16. Hélène & Tom:
    12 november 2013
    Klasse!
    En nu veilig naar huis, bijtanken en nagenieten.
    We zijn benieuwd naar de verhalen.
  17. Joost Rekers:
    13 november 2013
    En nu weer veilig en voldaan naar huis!
  18. Yvonne Wagenaar:
    14 november 2013
    Wat een fantastische ervaring!!!!!!!
  19. Elly:
    25 november 2013
    Wat een verhalen, een mooie prestatie, en Margot de snelste, ik ben trots op mijn collega. Een mooi land, mooie mensen, een mooi project!