Dag 6: Een helse tocht

6 november 2013 - Imdibir, Ethiopië

We wisten van tevoren dat het vandaag een zware dag zou worden. Een route van ruim 96 km waarin we - over een gedeeltelijk onverharde weg - 1.300 meter gingen stijgen. Noud en Heleen voelden aan dat deze route niet geschikt was voor de tandem. Die ging dus op de pick-up.

Blog 6 - Zware klim in zichtNa een hete omelet gingen we letterlijk met peper in onze kont van start. Ook al was het flink afzien, degenen die eraan begonnen, bereikten bijna allemaal de koude winderige top (3.360 m). Weliswaar met blaren op de billen maar met als beloning een prachtige afdaling met mooie vergezichten. Lion en Gijs kwamen als eerste boven. Ze waren hier zelf zo enthousiast over dat ze na de afdaling maar meteen 20 km te ver doorschoten. Margot was de snelste dame die de top bereikte.

Na een lange afdaling, waarin snelheden van 70 km bereikt werden, kwamen we tegen donker aan op onze eindbestemming Welkite.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

1. John en marlies:
    7 november 2013
    Leuk om te lezen dat Margot de snelste dame was. Het oefenen op de Cauberg en in de Voerstreek heeft dus enorm geholpen. Veel plezier met de andere fietsers voor deze verlichtende tocht.
  2. Anne:
    7 november 2013
    Go mama! Go mama! Wat een toppers zijn jullie!!
  3. Bert Bakx:
    7 november 2013
    als jullie dit overleefd hebben, moet de rest een peuleschilletje zijn!
    IK hoop dat het Ethiopische eten jullie een beetje bevalt, want anders valt het niet mee om zo'n prestatie neer te zetten. Een succesvolle tocht verder. (Op mijn website staan wat foto's van Ethiopië)
    Bert Bakx
  4. Sjoerd:
    Supergoed!!!

Ik denk dat jullie wel lekker geslapen hebben :)

Succes nog!!
  5. Hanny claes:
    7 november 2013
    Geweldig!!!!!!!!!!! Echt een lange route......Doe het jullie NIET na!!
  6. Hélène & Tom:
    Een knappe prestatie!

Rosiet:
    Ik heb je nog niet op de foto gezien...
    Ga je zo snel?

Veel plezier!
  7. Leonien:
    7 november 2013
    Wat een prestatie weer.........Toppy Margot!! Jullie allemaal veel succes. Groetjes.
  8. Paulus:
    7 november 2013
    Hartstikke goed gepresteerd van iedereen.
    En zeker natuurlijk van mijn meissie die er dit jaar nog steviger tegenaan gaat t.o.v. vorig jaar ! Maar ja..........inmiddels meer ervaring, lef en conditie.
    Petje af...........!!

Zet hem op de laatste dagen..............op naar de receptie met bitterballen en stamppot........:-)

PS wie speecht er deze keer dit jaar ?
  9. Dorine Persoon:
    Respect Margot! Wat een prestatie wederom
  10. Jeannette Telder:
    7 november 2013
    Wat ongelooflijk knap! Je proeft de spirit én het afzien door elke zin heen. Was dit de zwaarste tocht? veel sterkte en genieten, Margot, Lisa, Noud en alle anderen.

ps. kapotte mobiele telefoon, dus geen reactie van mij meer via de groepsapp.
  11. Kees Joosten:
    7 november 2013
    Het zal (macho) Lion weer niet zijn die het eerste boven is. Dames pak hem maar eens flink aan! Als 'beloning' bv alle fietsen poetsen.
    Alllen, nog veel plezier op de dagen die nog komen.
    Groetjes
    Kees Joosten
  12. Joske Kessels:
    7 november 2013
    Kijk nu al uit naar het volgende verhaal en foto's! (beter dan PSV-Zagreb) Zet 'm op met z'n allen!
  13. Tineke Steenbrink:
    7 november 2013
    Beste Rosiet en de rest, Wat een fantastische prestatie! Petje af. Heel veel respect! Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel succes en plezier nog gewenst. Groeten, Tineke steenbrink
  14. Doortje:
    8 november 2013
    Goed bezig collega's! Leuk om jullie avonturen te lezen. Zet 'm nog even op!
  15. Betty:
    Hoe gaat ie , Wilco ??