Dag 4: van Langano naar Ziway, het avontuur is begonnen

4 november 2013 - Ziway, Ethiopië

blog 4 - Wilco fietst tussen de koeien-001Eindelijk op de fiets. Vandaag naar Ziway, een provinciestadje. Na een gezamenlijke start fietsten we tussen de koeien en geiten op een onverharde weg, aangemoedigd door de kindherders die ons aan wilden raken. Eenmaal op de verharde weg aangekomen kregen we veel aandacht van de passerende auto’s, bussen en trucks. Langs de hele route renden kinderen naar ons toe om te zwaaien. Tijdens de stops stonden er binnen de kortste keren allemaal kinderen en volwassenen om ons heen.
De eerste 44 km met straffe wind op kop zitten er op.
Na de lunch naar het meer in Ziway geweest. Prachtige vogels gespot: maraboes, pelikanen, heilige ibissen, reigers, aalscholvers en meer mooie onbekenden.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

1. Thieu Bakker:
    5 november 2013
    sorry vandaag pas tijd om mijn mailbox te lezen ik ben blij dat na de aankomst in ethiopie de eerst fietsdag goed is verlopen en ik hoop dat de komende öntberingen meevallen veel succes
  2. Mien Peters:
    Hoi Ans en fietsgenoten,
    Ontving net jullie verslagen. Wat een moeizame start maar gelukkig is het leed weer geleden. Het lijkt mij een heel boeiend gebeuren in een totaal andere wereld. Geniet ervan en succes!
  3. Cora:
    5 november 2013
    Hoi rob en andere fietsgenoten. Succes in het zonnige land. Hier komt nu 4,9mm/uur regen naar beneden. Ik lees jullie verhalen. Hoe verschillend kan het zyn.
  4. Will:
    5 november 2013
    Hallo Margot en andere fietsers, wat jammer van die valse start! Maar nu gelukkig op de pedalen! Geniet van al het moois om jullie heen en voorzichtig!
  5. Hans Kerkhofs:
    5 november 2013
    Hoi Mat en alle andere fietsers, zet 'm op en geniet ervan! Groetjes vanuit het FEI kantoor!
  6. Desiree,Britt,Quint en Yourick:
    5 november 2013
    Hoi Lion, leuke verhalen, mooie foto's, geweldige hotels en nog veel plezier met zijn allen groetjes vanuit het regenachtige Nederlandje.
    P.S. Padvindertje je vlaatje staat koud in het koelkastje
  7. Olga Korpel:
    5 november 2013
    Eindelijk fietsen....Geniet van alle indrukken, ervaringen en ook het mooie weer. Hier regent het pijpestelen en waaien tornado's en de discussie over Zwarte Piet heftig over Nederland. Veel plezier !!!!!!!
  8. Liesbeth:
    Hoi Rosiet en de rest,
    Leuk om op de hoogte te blijven. Ik ben nu al jaloers op de foto's! Maak er maar veel en denk aan je accu. Of heb je ergens elektriciteit ?
    Geniet ervan allemaal.

Liesbeth
  9. Gerben en Ada:
    Hoi Rob teamleden,
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken, onze harten gaan bonzen bij het zien van de plaatjes en het lezen van jullie avontuur.
    Heel veel succes verder, wij blijven jullie volgen.
    Groetjes, Ada, Gerben, Wogene en Bezawit
  10. Hélène & Tom:
    Hoi Rosiet en "de rest",

Goed dat jullie aan de tocht begonnen zijn!
    Geniet ervan, maar dat zal wel lukken als ik de prachtige foto's zie.

Fiets ze en op tijd een terrasje pakken......

Groetjes uit een herfstachtig Bladel.
  11. Rene:
    5 november 2013
    Hi Rob. Zo te lezen een ervaring om nooit te vergeten. Ben benieuwd naar het vervolg. Succes met het vervolg, ook voor de andere fietsers!
  12. Robert:
    Hoi Rob,

Mooi fietsavontuur daar in Ethiopie! En nog voor een goed doel ook. Geniet ervan. Veel succes de komende dagen, ook voor de rest van het team.

Groet,

Robert
  13. Annemiek:
    5 november 2013
    Hoi Ingrid, Gijs en anderen! Vanuit een nat en guur Nederland volg ik jullie op de voet. Zet hem op, en geniet van al die indrukken!
  14. Betty:
    6 november 2013
    Wilco,
    Ik zit jou met heel veel interesse in Engeland te volgen.
    Heel veel success en ook plezier ! Goed hoor !