Dag 8: van Woliso naar Beseta 92 km

8 november 2013 - Besek'a Hayk', Ethiopië

Blog 8 - Elkaar uit de wind houdenVannacht in een hotel met weinig comfort geslapen waar wel de condooms al voor ons klaarlagen. We moesten tijdens het ontbijt overhaast vertrekken omdat de President in aantocht was. De wegen werden afgesloten en wij konden er nog net door. Overal langs de route stond een erehaag schoolkinderen langs de weg te wachten op de President. Voor ons leek het of ze daar voor óns stonden. Ze juichten ons allemaal toe. Ook de straten waren versierd met slingers in de Ethiopische kleuren.Op een gegeven moment, na 10 km fietsen, kwam er een colonne auto’s ons tegemoet. Zo’n 40 bolides stoven voorbij waarvan sommigen een bordje VIP op de voorruit hadden. In een van deze wagens zat de President. Helaas kon niemand hem zien.

Ondanks de harde wind op kop is de rit van 92km door iedereen uitgereden. De teamspirit speelde hierbij een grote rol. De sterkere fietsers hielden de minder goede fietsers letterlijk uit de wind.

Blog 8 - KinderenOok vandaag kwamen bij iedere stop weer nieuwsgierige kinderen bij ons een kijkje nemen. De Ethiopische kinderen zijn zo mooi en ontwapenend. Als ze lachen, gaat de zon schijnen! We hebben vandaag weer veel foto’s van ze gemaakt. Als ze dan zichzelf in het schermpje van de camera herkenden, leverde dat veel plezier op. Iedereen wilde wel op de foto. We hebben zoveel mooie foto’s dat we er over denken om in Nederland iets met deze plaatjes te doen tbv onze Stichting. Maar daar horen jullie nog wel over.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toon van Doormalen:
    8 november 2013
    Als zelfs de president al naar jullie komt kijken is de missie geslaagd! Nog een dag afzien. Innederland wacht jullie in elk geval een warme douche ! Hou vol en zet hem op !
  2. Jan Tromp:
    8 november 2013
    Super om alle belevenissen te kunnen volgen (nou ja, er zal nog heel veel over zijn om te vertellen bij thuiskomst). Hopelijk is de opbrengst wat er van verwacht werd zodat er veel gezinnen geholpen kunnen worden. Behouden thuiskomst voor iedereen straks.
  3. Colinda:
    8 november 2013
    Dat moet toch een bijzonder goed gevoel gegeven hebben al die zwaaiende kinderen langs de kant, geweldig! Morgen de laatste etappe, maak er een mooie van!
  4. Hélène & Tom:
    9 november 2013
    Hoi bikers,

Wederom een knappe teamprestatie!
    Nog effe volhouden.
    Suc6!

Ps
    De condooms zou ik zeker meenemen, ze kunnen overal voor pas komen (bv. als Binnenband....)