Day zero

25 oktober 2015 - Addis Abeba, Ethiopië

Na een welkome nacht rust in de relatieve luxe van ons hotel is vanmorgen de rest van ons gezelschap gearriveerd. Een aangenaam kennismaking dan wel een prettig weerzien van oude bekenden, gevierd met een kopje straffe Ethiopische koffie. De laatste hand gelegd aan de montage van de fietsen, de banden op druk gebracht en vervolgens op weg naar onze eerste bestemming: het Health Center van Assela, net buiten de stad gelegen. Voor de nieuwelingen een eerste kennismaking met het verkeer in Ethiopië, een mengeling van bajajs (Ethiopisch equivalent van de tuktuk), de eerder genoemde pick-up trucks en ezelskarren. En... een bijna onafgebroken stroom joelende, roepende en toejuichende mensen langs de weg! Wat een enthousiasme! Geweldig om dat te ervaren. “Ferenzie!!!” is een veelgebruikte kreet om ons te duiden, zo blijkt. Bij het Health Center verzamelen we ons voor een korte uitleg van wat het doel is van het project: door koeling van medicatie / vaccinatiemiddelen middels zonnepanelen is een flinke (en duurzame) verbetering mogelijk van de gezondheidssituatie van de lokale bevolking. Daarna allemaal op de foto voor de officiële start van de fietstocht om ons daarna weer in het verkeer te storten terug richting hotel, een kilometer of 15 terug. Goed om alvast te wennen aan de langere rit die ons morgen te wachten staat. Rikko.

1. Adri:
    25 oktober 2015
    we blijven jullie volgen, veel succes in het mooie Ethiopië....
  2. Rob van Leuven:
    Veel succes Rikko!
  3. Maaike:
    25 oktober 2015
    Goed om te lezen dat jullie goed gestart zijn! Succes daar!! Toppers zijn jullie!
  4. Rianne:
    Lieve Rikko, erg leuk om het reisverslag te volgen. Groeten uit Bellaterra
  5. Charlotte van Donk:
    25 oktober 2015
    Heel veel succes allemaal! Een hele goede reis gewenst en geniet van dit avontuur!
  6. Alma:
    25 oktober 2015
    Veel succes, wij lezen mee!
  7. Ma:
    25 oktober 2015
    Fijn om te lezen dat jullie goed gestart zijn. Goede voortzetting!
    Dikke kus.
  8. Deirdre:
    26 oktober 2015
    He Rikko! Heel veel succes (voor iedereen natuurlijk) en leuk om wat te lezen van je! Groetjes uit Bali!!
  9. Ans:
    26 oktober 2015
    Mooi om te lezen dat jullie zo worden toegejuicht. Ik zie dat het warm is vandaag. Ik hoop dat het een mooie fietstrip wordt die straks mooie verhalen, warme gedachten en een goed gevoel zal opleveren. En natuurlijk ook dat het doel van het project gehaald wordt!
  10. Anja:
    26 oktober 2015
    Hé Josien en natuurlijk ook alle anderen >> heel veel succes!
  11. Joke de ruiter:
    26 oktober 2015
    Heel veel succes op jullie reis voorhet goede doel. Blijf jullie volgen! Xx