En eindelijk is het dan zover:

4 oktober 2012 - Rema, Ethiopië

Na alle trainingsactiviteiten van iedereen op de MTB is het dan eindelijk zover dat we op Brussels Airport gearriveerd zijn met alle fietsen en bagage. Noud had de 5 in dozen verpakte MTB’s meegenomen in een aanhanger. Inchecken in Brussel met de fietsen was geen probleem en vanuit de wachtruimte voor het boarden, hebben we de fietsen nog letterlijk aan boord zien gaan.

De vlucht was prima. Deze hele procedure heeft Bert in Amsterdam gedaan. In Parijs cq Frankfurt werd er bijgetankt (kerosine en passagiers), waarna we met 2 volle vliegtuigen richting Addis vertrokken. Na ca. 6.15 uur geland.

De bagage en wijzelf kwamen soepeltjes door de douane, maar de fietsen dat was een ander verhaal !! Er werd erg moeilijk gedaan, want volgens de autoriteiten “importeerden” wij de fietsen, terwijl dat natuurlijk niet het geval is. Enfin…. Na ongeveer 1,5 uur discussiëren, konden we ca. 15 euro per fiets afrekenen en mochten we vertrekken. Samson (directeur Ethiopia Solar Energy Foundation) was inmiddels met een pick-up en jeep gearriveerd en zo snel als we konden, hebben we de fietsen + bagage geladen en konden we gaan.

Na ca. 45 minuten door druk stadsverkeer te hebben gecruised, kwamen we aan bij ons hotel “Taitu”. Hier hebben we de rest van de dag vertoefd en een Meet and Greet met de rest van het fietsteam gehad.      bijeenkomst CfL-doos gaat in vliegtuigvliegtuig Ethiopian Airlines

1. Ine Ketelaars:
    4 oktober 2012
    Hé Noud, heel veel succes voor jou en je teamgenoten. En uh, de groetjes aan Gijs op 10 oktober! Ik hoop dat jullie elkaar gaan treffen, zoals je gepland hebt. Zou heel bijzonder zijn. Geniet ervan!
  2. Irene van Hooren:
    4 oktober 2012
    Het avontuur kan beginnen! Ik wens jullie banden en kuiten van staal. En Noud: gefeliciteerd met je verjaardag...
  3. Mat Heuvelmans:
    4 oktober 2012
    He broer, gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi cadeau: hele team inclusief fietsen heelhuids aangekomen in Ethiopië. Nu alleen nog effe een stukje fietsen :-) Veel succes! We volgen jullie in het wiel (als het ware).
  4. Lisa:
    5 oktober 2012
    Goed om te lezen dat jullie allemaal veilig zijn aangekomen!

Heel veel succes en plezier de komende dagen: lieve mama, je kan het!! (en de rest natuurlijk ook :) )

Groetjes Lisa
  5. Betty en Niels:
    5 oktober 2012
    Leuk om het eerste verhaal te lezen en de bijbehorende foto's te zien.
    Heel veel succes allemaal de komende dagen met het fietsen en we kunnen niet wachten tot de nieuwe foto's en verhalen!