Etappe 1: van Ataye naar Shoa Robit

Shoa  Robit 20171010-9

Shoa  Robit 20171010-10

Shoa  Robit 20171010-12

Shoa  Robit 20171010-12

Gisterenavond hebben we in het schemerlicht van de hotel-buiten-verlichting nog even drie fietsen in elkaar gezet. Die moesten de volgende morgen natuurlijk worden getest, zodat om 07:00 het gerinkel van gereedschap wéér over de galerij van het hotel galmde om e.e.a. nog even aan te passen. Nu de fietsen uitproberen op straat. Óók mijn ligfiets natuurlijk wat voor een hoop hilariteit zorgde bij de lokale bevolking. Ook de leden van de Sunday Cycling Club stonden even achter hun oren te krabben. Wat is toch het nut van zo'n raar model? Dát zou ze op het vlakke en dalende deel van de route snel duidelijk worden.

Na het ontbijt met zijn allen op de foto en de eerste etappe kan beginnen, 59 km naar Shoa Robit. De route gaat meer naar beneden dan naar boven en heeft een paar lange, maar niet steile klimmen. Tijdens de fijne afdalingen doen een aantal fietsers tevergeefs moeite de ligfietser vóór te blijven. Regelmatig pauze houden -en veel drinken, want warm- zorgt er voor dat de groep niet te ver uit elkaar valt; enige démarrages dáár gelaten. Onderweg worden we regelmatig toegejuicht en de volg-, camera- en bevoorradingsvoertuigen doen prima hun werk; Dank daarvoor!

Rond twee uur in de middag zitten we in de tuin van het geweldige hotel met een bord spaghetti op schoot in de schaduw onder de bomen nog wat uit te puffen. Iedereen heeft het op eigen kracht gehaald. Morgen begint het serieuze klimwerk

Victor

Kijk hier als je de route na wil rijden!

1. Anita:
    11 oktober 2017
    Fijn dat de eerste dag aardig soepel verliep!
  2. Mark:
    11 oktober 2017
    Denken ze dat een ligfiets iets voor luie mensen is? Zet hem op mensen/ Margot!
  3. Joost van Laarhoven:
    gaaf! die video ook!
  4. Noud:
    12 oktober 2017
    Joost, je weet het: de inschrijving voor 2018 staat al open!