Even voorstellen: Heleen

30 juli 2013 - Breugel, Nederland

Tijdens mijn trainingsrondje denk ik al fietsend terug aan het moment dat Noud vroeg of ik dit jaar ook mee ga met 'Cycle for Light 2013'.

Natuurlijk heb ik 'CFL 2012' op de voet gevolgd en alle prestaties, verhalen en foto's bewonderd. Eerst dacht ik: ja maar ik ga niet zo'n pokke-end fietsen op die zandweggetjes in de brandende zon. Dan ga ik wel mee om pleisters te plakken en EHBO te verlenen...

...maar dan kijk je mee naar de eerste routeplanning, de mogelijke overnachtingsplaatsen en de voorlopige deelnemers (hé, gaat Margot ook weer mee)...   ...en dan komt het moment dat je denkt: als ik mee ga, moet ik natuurlijk ook gaan fietsen. En deel uitmaken van de karavaan met fietsen en volgauto's: Ethiopiërs en Nederlanders die door het zuiden van Ethiopie langs Solarcenters rijden. Met veel belangstelling van de verwonderde plaatselijke bevolking en enthousiaste familie en sponsoren in Nederland.

Sinds juni fiets ik 2 tot 3 keer per week. Het kost wat meer moeite dan tijdens onze fietsvakanties pakweg 25 jaar geleden en hard fietsen heb ik nooit gedaan. Maar ik heb er heel veel zin in want ik weet dat we hiermee onze Ethiopische vrienden moreel en financieel ondersteunen!Heleen Heuvelmans

Heleen Heuvelmans