Even voorstellen: Wilco

9 augustus 2013 - Eindhoven, Nederland

Als student maakte ik mijn eerste fietsreis. Drie weken midden Engeland, 2,5 weken regen. Niettemin was mijn passie voor (fiets)reizen geboren. De laatste jaren zonder fiets gereisd. Blij dat ik die kl#te berg niet meer op hoef te fietsen, blij dat ik er geen gedoe is met de fiets als ik lange stukken met het OV wil overbruggen… maar het knaagt. Het OV brengt me naar mijn bestemming, maar ik mis de weg er naar toe.

Tijdens mijn eerste ontmoeting met Noud vertelde hij al enthousiast over zijn band met Ethiopië. Hij gaf toen al aan te denken aan een sponsor tocht. De Solar Energy Foundation maakt het werkelijkheid. Een goed doel waar ik ook achter kan staan. Tijdens mijn reizen heb ik gezien hoe goed bedoelde giften tot een bedelcultuur leiden en op langere termijn niet werken. Solar Energy foundation werkt met microkredieten waarmee mensen een systeem inclusief onderhoud kopen. De besparing op petroleum kosten is goed voor de aflossing van het microkrediet. Het betere licht zodat 's avonds gewerkt of gestudeerd kan worden, de mogelijkheid een mobieltje op te laden en de gezondheidseffecten door de afwezigheid van petroleum dampen krijgen ze er gratis bij. Kortom, een goed doel dat steun verdient!

De aankondiging van de eerste editie was voor mij slecht Wilco de Brouwergetimed. Het goede doel, het knagende gevoel weer met de fiets te willen reizen, het appèl van een gewaardeerd (oud) collega en een bestemming met mooie natuur en interessante cultuur. Goede redenen om de fiets uit de wilgen te halen, mijn conditie weer wat op te vijzelen en de tweede editie wel mee te doen.

Wilco

Wilt u ons financiëel steunen? Kijk dan onder het menu 'Profiel'.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl