Laatste dag, trip naar Addis Ababa!

10 oktober 2012 - Addis Abeba, Ethiopië

Uiteindelijk pas om ca. 10.00 uur op de fiets voor de laatste tocht van ca. 50 km. Steeds drukker verkeer op de (asfalt)weg, en veel meer mensen, vee, etc. dan tot nu toe.

Vijf kilometer op weg zijn er al drie lekke banden op conto van Bert genoteerd, soort van valse start dus. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen: geen blessures, gewonden, of erger materieel leed en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Om 16.00 uur kwamen we aan bij de Solar Valley vlakbij Addis Abeba, waar we door de Nederlandse Ambassadeur ontvangen werden met een aangeklede borrel, inclusief bitterballen, vlammetjes en een bloemetje. Samson en de Solar Energy Foundation zijn erg blij met alle publiciteit en de opbrengst van (tot nu toe) ruim 10.000 euri, waar ook wij zelf als amateurgroepje van vijf  Nederlandse fietsers én voor een eerste keer erg trots op zijn!

Ook de Ethiopische deelnemers hebben zich van hun beste kant laten zien en zijn super enthousiast: de eerste bestelling voor fietsbroeken, bandenplak en bidons is genoteerd. Dus Inge: extra bagage voor november ;-).

Nu lekker aan de cheeseburger met french fries en dadelijk lekker slapen en morgen gezond weer op.

Margot

TIP:  kijk ook eens op gastblog van het Eindhovens Dagblad.

banden plakkennog meer banden plakkenAmbassadeur snijdt feestbrood aan

1. Bert Bakx:
    11 oktober 2012
    Gefeliciteerd met het volbrengen van deze zware tocht. UIt ervaring weet ik, dat het rijden op de mooie chinese asfaltwegen beter fietsen is , maar ook gevaarlijker. Gelukkig hebben jullie een auto als beschermengel. Ik hoop deze tocht ook nog eens mee te doen.
    Als jullie weer thuis zijn heb ik graag wat info over het solar waterproject, omdat ik betrokken ben bij waterprojecten in het westen van Ethiopia. Veel plezier nog in het mooie Ethiopia en geniet ook even van Addis.
  2. Hanny claes:
    11 oktober 2012
    Geweldig!!!!!Geniet van de rust(en spierpijn)Ha Ha!
    Veilige thuiskomst.
  3. Leonien:
    Hoi Margot en medefietsers,
    Wat hebben jullie een geweldige prestatie geleverd, zowel op fiets gebied, maar ook zeker waar het uiteindelijk om te doen was de opbrengst tot nu toe. Geweldig
    Nu na het uitrusten en, afscheid nemen lekker samen met Paulus gaan genieten van een welverdiende vak. Jullie zullen zeker nog hele mooie dingen gaan zien.
    Lieve groetjes en kus van Ine en Leon
  4. Nancy:
    11 oktober 2012
    gefeliciteerd !!!fijn dat alles goed verlopen is gr paul en nancy
  5. Gerard te Voert:
    11 oktober 2012
    Margot en medefietsers.een heeeeele mooie prestatie proficiat, ook mooi dat alles goed en zonder problemen verlopen is met een mooie opbrengst! Margot en Paulus jullie nog een fijne vakantie ,maak ook hier maar iets moois van Gr Gerrit en Door
  6. A.G.M.Heesakkers:
    12 oktober 2012
    Margot ik heb de "tour"steeds gevolgd,die zit er nu op en alles is goed gegaan,geweldig.
    Een dikke proficiat voor alle deelnemers; en voor jullie nog een fijn verblijf in Ethiopie.
    Groeten Ton.
  7. Thieu Bakker:
    12 oktober 2012
    Margot,Paul en reisgenoten,proficiat met dit resultaat en de goede aankomst.wij wensen jullie een goede thuiskomst Corrie en Thieu Bakker
  8. Margriet verkade:
    12 oktober 2012
    complimenten Victor, fijn dat de tocht goed verlopen is.
    Vooral je eerste bergklim! geweldig!
    Ook felicitaties voor de rest van de groep. M.
  9. Sander:
    12 oktober 2012
    Heel goed dat jullie het allemaal zonder blessure hebben gehaald. Ik hoop ook een keer mee te kunnen, lijkt me heel leuk.
  10. Noud:
    Hoi Sander,

je bent bij deze ingeschreven voor Cycle for Light - part 2

Gegroet,

Noud
  11. Philly:
    14 oktober 2012
    Hoi Margot en Paulus,

Margot, proficiat!! wat een geweldige prestatie! En een goede opbrengst, inderdaad om trots op te zijn.
    Geniet er nog van en wel thuis!

groetjes, Philly
  12. Mappa Mondo Waalre:
    15 oktober 2012
    Hallo Margot en Paulus,
    Van harte proficiat met het volbrengen van deze geweldige prestatie, super!!!!!
  13. Margriet:
    16 oktober 2012
    Hallo Margot,
    Speciaal voor jou.....maar ook voor je teamgenoten, een DIKKE proficiat met het volbrengen van deze missie! Wat zal dat een voldaan gevoel geven...! Tot later.