De laatste “rustdag” voor het grote avontuur!

5 oktober 2012 - Rema, Ethiopië

Nadat we gisteren Noud’s verjaardag op z’n Ethiopisch hadden gevierd met een traditionele koffieceremonie, popcorn bier, wijn en een dansje viel ‘t voor iedereen vanochtend niet mee om “uit de veren” te komen. Een stevig ontbijt met scrambled eggs, broodjes, koffie en jus d’orange bracht daar een positieve verandering in.

Hierna werden de MTB’s uit de fietsdozen gehaald en in elkaar gezet. Noud begon ijverig zijn banden op te pompen wat na een tijdje uitmondde in een fikse explosie. De 1e van de 6 meegenomen reservebanden moest er dus al op gelegd worden voordat er één meter gefietst was….. dat belooft wat. Het is nog twijfelachtig of de geleende Ethiopische fiets door de keuring komt. Wij Nederlanders zijn toch ook wel een tikje bezorgd over de fietskwaliteiten van de Ethiopische deelnemers. Vanmiddag zullen zij dan ook nog de nodige instructie moeten krijgen voor de nodige stuur- en remtechniek.

Rond 12.00 uur zijn we naar het dorp Rema gewandeld om de Solarpanels op de huisjes en de tukuls te zien. Toen wij daar aankwamen waren wij een attractie voor het dorp. Met name de jeugd verdrong zich in grote getalen om ons heen. Ze wilden allemaal op de foto en handjes vasthouden. We hebben ook nog een bezoekje gebracht aan een ouderenverblijf, dat gesponsord wordt door de Nederlandse stichting Dèhna, waar Noud “penning-taris” van is. Nadat we op een binnenplaatsje genoten hadden van een Solar-cold drink, wandelden we weer terug naar de compound voor de lunch en siësta.

Na een rondleiding op de compound van de Solar Foundation zijn de deelnemers met de fiets naar het schoolterrein/voetbalveld van Rema gegaan om alvast wat op te warmen. Onder zeeeer groooote belangstellling fietsten ze door Rema. De Solar-engineers, incl, Tom speelden een partijtje voetbal tegen de plaatselijke jeugd. Ze wonnen ook nog met 3-0. Vanavond alles inpakken en vroeg naar bed. Geplande vertrektijd morgenochtend is 7.00 uur.

Paulus

Bewoonster Solar Clubfietsen prepareren

1. Marlies en John:
    6 oktober 2012
    Mooie verslagen Margot, zo blijven we je echt op de voet volgen. Veel succes en plezier met de "echte" fietstocht.
    Marlies en John
  2. Nancy:
    6 oktober 2012
    zet hem op daar!!! veel succes ,en denk er aan niet meer dan 2.0 bar in je fietsband
  3. Rob Beijloos:
    6 oktober 2012
    Nog Proficiat met je verjaardag, wel heel bijzonder om daar je verjaardag te vieren. Heel veel su6 morgen !!! Gr Rob Rina en Terence
  4. Twan:
    Nou Paulus en Margot,
    Nog niet aan het fietsen en dan al het nodige meegemaakt, leuk!
    Margot, zet 'm op morgen, fiets ze!!
    @Paulus: woensdag is het bij mij....
    Groetjes,

Twan
  5. Gerard te Voert:
    6 oktober 2012
    hallo Margot,Paulus en de rest.. allemaal succes en maak er iets moois van. Paulus hou je goed vast in die landrover ,zeker woensdag niet te veel Wis... je rolt zo uit de die auto ,de wegen zijn niet zoals in Nederland.....
    gr Gerit&Door
  6. A.G.M.Heesakkers:
    6 oktober 2012
    Met veel belangstelling volg ik jullie team,in het begin wat aanloopmoeilijkheden maar zodra die zijn overwonnen gaan jullie er ook voor.
    Groet aan allen hou je haaks en alles komt goed.
    Ton.
  7. Leonien:
    7 oktober 2012
    Hey jullie daar, nou toppie toppie wat jullie doen, erg fijn om de reisverhalen te lezen..(leuk geschreven Paulus)
    We denken aan jullie.
    Groetjes van Leon en Ien.
  8. Pa van Gelder:
    7 oktober 2012
    jullie verhaal van de eerste dag gelezen.
    Bravo hoor leven en lezen met jullie mee.

sterkte en succes voor het vervolg.

Trudi en Frans
  9. Dick van der Lely:
    9 oktober 2012
    Gaat goed daar met jullie ! Zet hem op en geniet ervan. Volg jullie en lees graag mee.

Succes !!
  10. Pa van Gelder:
    9 oktober 2012
    Paulus en Margot

wij volgen jullie nog steeds, zo te zien gaat alles goed, houwen zo en succes verder

groetjes
    Pa en Ma