Latte macchiato, fietspoetsen en bikkelen

31 oktober 2015 - Addis Abeba, Ethiopië

Met het stof van gisteren nog in onze longen verzamelen we ons voor het ontbijt op onze vaste plek net om de hoek. Daar is de keuze reuze: gebakken, scrambled of special eg, diverse injera maaltijden en sandwiches. Maar bovenal wil ik jullie dit etablishement recht tegenover de Evangelical church in Debre Zeyt vanwege de latte macchiato van harte aanbevelen.

Nog voor het ontbijt hebben we genoten van onze nijvere Ethiopische medefietsers. Zij kregen het met spons, water en doeken voor elkaar onze fietsen te ontdoen van de 70 km Ethiopisch stof van gisteren. Mijn fiets leek voor de eerste (en voorlopig ook de laatste) keer weer op de fiets die ik 3 jaar geleden heb gekocht.

Op deze op een na laatste fietsdag gingen we van Debre Zeyt naar de hoofdstad Addis Ababa (voor wie het weten wil: vlakbij Sabata). Weliswaar vrijwel helemaal geasfalteerd, maar wel met een paar honderd meter in hoogte te winnen. Het was vandaag niet zo heet als gisteren, maar het waaide wel minder. Dit in combinatie met het uit de longblaasjes loskomende stof maakte dat het tijdens de lange langzame stijgingen toch weer even bikkelen was.

De mixed juices (avocado, mango en papaja) die we tijdens de tussenstop bij het fruithandeltje nuttigden hadden we dan ook meer dan verdiend. Dat gold uiteraard ook voor het Habesha bier.

Noud.

Blijf ons vooral steunen!

1. Ma:
    30 oktober 2015
    Geweldige prestatie leveren jullie! Complimenten!