Nog 2 nachtjes slapen...

21 oktober 2015 - Son en Breugel, Nederland

...en dan reizen we af naar Ethiopië voor de fietstocht, de laatste sponsoractie in de rij:  kraampjes op Koningsdag en Bierfestival, wandel/lunchfestijn en talloze wervingsacties in familie/vrienden/kennissenkring...  ..we hebben het er maar druk mee.

En nu we ons realiseren dat we al over 2 dagen afreizen voor de sponsortocht per fiets in het hoogland van Ethiopië, neemt de spanning nog meer toe. En het wordt geen gemakkelijke tocht, die 300 km op hoogten tussen de 1500 en 2500m. Met temperaturen rond de 30 graden en de zon pal boven ons...

Toch staat onze inspanningen niet in verhouding tot de dagelijkse strijd  van miljoenen Ethiopiërs om aan de armoede te ontsnappen. Het gebrek aan voldoende energie in het algemeen, en licht in het bijzonder (waar het elke dag al om 18:00u donker wordt), is voor deze mensen een van de grootste blokkades op de weg naar ontwikkeling. Een gegarandeerde beschikbaarheid van duurzame en betaalbare energie is een belangrijke basisvoorwaarde voor onderwijs, ontwikkeling en gezondheidszorg.

De opbrengst van Cycle for Light wordt dit jaar gebruikt ten behoeve van medische hulpposten in landelijke gebieden van Ethiopië:

Eén medische hulppost voorzien van verlichting en koeling (van medicijnen en vaccins) op basis van zonne-energie betekent een enorme verbetering in de basis gezondheidszorg van ca. 10.000 (!) mensen.

Behandelkamer met medicijnkoeling

Blijf ons vooral steunen en volgen, ook tijdens ons verblijf in Ethiopië, via de blog of Facebook!

Josien, Marlon, Noud en Rikko.

Dutch members Cycle for Light team (not complete)

1. Joost van Laarhoven:
    22 oktober 2015
    Veel plezier en de groeten aan onze Ethiopische vrienden.