Noud stelt zich voor!

22 september 2015 - Addis Abeba, Ethiopië

NoudIk ben Noud en 50 lentes jong. Samen met Heleen trotse ouder van 4 kinderen, waarvan de jongste 2 in Ethiopië zijn geboren. Vandaar onze sterke band met dat prachtige land en het trotse volk.

Vier jaar geleden ben ik door onze Ethiopische vriend Samson Tsegaye gevraagd om in Nederland een stichting op te zetten, als 'familielid' van de federatie van Solar Energy Foundations (Ethiopië, Kenia, Philipijnen, Duitsland en Zwitserland). Daar hoefde ik niet lang over na te denken want de ultiem-duurzame aanpak sprak me bijzonder aan!

Toen ik in 2012 met het idee van een jaarlijkse fietssponsortocht in Ethiopië kwam, dacht iedereen eerst dat het een grap was. Maar dat de combinatie van sportiviteit, avontuur en duurzaamheid werkt heeft zich inmiddels bewezen:  de eerste 3 edities hebben elk tussen de €10.000 en €14.000 opgeleverd voor het goede doel. Even belangrijk is de morele steun die onze Ethiopische vrienden ervaren als we samen door het werkgebied van de stichting fietsen.

Vrijdag 23 oktober vertrekken we (op eigen kosten) naar Ethiopië, de maandag daarop stappen we op de fiets. Je kun ons dagelijks blijven volgen via deze weblog of op Facebook.

Groetjes,

Noud.

Help ons helpen met een donatie en/of meld je aan voor de "Meet en Greet" tijdens Walk for Light op zondag 11 oktober!

1. Margot:
    23 september 2015
    Hallo deelnemers 2015,

Met rasse schreden komt de CfL2015 naderbij! Ik ga me in ieder geval aanmelden (en proberen meer wandelaars te charteren) voor de wandeling op 11 oktober a.s.

Tot dan,
    Margot