Rustdag in Debre Berhan

15 oktober 2014 - Debre Birhan, Ethiopië

Vandaag zoals gezegd een rustdag. Ik zou willen dat mijn darmen dat ook hadden. Toch maar weer een greep in de medicijnkast doen dadelijk.
Zo'n rustdag levert allerlei overpeinzingen op. Bijvoorbeeld wat voor activiteit zou ik nou ontplooien als ik in Ethiopië zou wonen en werken? Maar ook: welke datum is het vandaag eigenlijk? Wat ik wel weet is dat het vandaag ergens in 2007 is. Wie weet het antwoord?
Vandaag hebben we een uitstapje gemaakt naar het 1e paleis van keizer Menelik 2 in Ankober. Hij is in deze omgeving geboren, vandaar de keuze voor deze locatie. Zijn vrouw Taitu kon er niet aarden, vandaar dat ze bij Entoto mountain zijn vertrokken en daar het tweede paleis hebben gebouwd. De stad die daar ontstaan is noemde ze Addis Ababa. Addis is nu de hoofdstad van het land en zelfs van de African Union. Van het oorspronkelijke gebouw is niet veel over, maar het is in oorspronkelijke staat herbouwd. Hoog en daarom strategisch gelegen. Eventuele vijanden waren van ver te zien en er waren maar twee wegen naar boven, dus goed te verdedigen. Ter plekke een lekker glas honingbier gedronken: niet te zoet en heel lekker. Onderweg naar boven hadden we afgesproken dat we op de terugweg wederom een koffie ceremonie zouden bijwonen. Dit maal in een oorspronkelijke hut. Dat leverde weer prachtige plaatjes op.

Willian

DSC00326-1DSC00324-1DSC00322-1DSC00318-1DSC00312-1DSC00295-1DSC00289-1DSC00275-1141015 CfL3 Debre Berhan

Alle donaties zijn van harte welkom!

1. Annemarie:
    15 oktober 2014
    jammer Willian, dat je darmen andere bedoelingen hebben dan jij! Hopelijk werken de medicijnen en kan je fijn de weg vervolgen op de fiets en vele bijzondere ervaringen op doen! Geniet maar van die tijdloze tijd! Zouden we allemaal eens moeten: leven in een tijdloze tijd. Johannis kwam een foto bij de koffieapparaat tegen van jullie van Cycle for Life. Blijkbaar de collega van Johannis die een etage hoger of lager werkt dan hem! Grappig he?! Veel plezier daar!
  2. Gerard te Voert:
    15 oktober 2014
    Zoals de andere jaren weer een mooie tocht , mooie reisverhalen en hele mooie foto's ,leuk om te lezen. Geniet allemaal van deze mooie reis.