De vuurdoop!

6 oktober 2012

Gisteravond zijn we allemaal rond 22.00 uur op tijd naar bed gegaan. Ik had nog voor 20 man eieren met spek, eieren met kaas (voor de veggies onder ons) en tonijnsalade gemaakt om een lekker lunchpakket te kunnen samenstellen voor de volgende dag.

Om ca. 5.30 uur opgestaan om vervolgens om 6.30 paraat te staan op het plein van Rema voor de officiële start.Zelfs op dit tijdstip was er al volop belangstelling van de plaatselijke bevolking (ingeseind door Samson). Eindelijk kon de “tocht der tochten”Dan eindelijk beginnen.

Vandaag staat er een parcours van ca. 50 km op het programma door zeer bergachtig gebied. De natuur onderweg is dan ook overweldigend! Zowel zeer scherpe klimmen en dalen over rotsachtige paden worden door de coureurs getrotseerd. Enkele klimmen werden door de meeste fietsers wandelend afgelegd omdat het simpelweg te steil en te gevaarlijk was. Maar Tom, Bert en Victor hebben geen enkele keer af hoeven stappen: complimenten. Opmerking hierbij dat de bevolking in grote getale lopend met vee, brandhout en water op het hoofd en rug deze hindernissen neemt en dat gewoon ELKE DAG, ongelofelijk.

Rond half 10 begon het zeer warm te worden. Het water vloeide dan ook rijkelijk onder de coureurs. Maar door de prachtige vergezichten werden de hindernissen door hen met veel enthousiasme genomen. Rond 12.30 uur kwamen we op het eindpunt van deze dag, waar we bij een plaatselijke uitspanning genoten van de lunchpakketten met bier, fris en koffie.

Daarna op naar de overnachtingsplaats waar nog wat onderhoud aan de fietsen moest gebeuren de de 3 lekke banden van vandaag geplakt. Vanavond weer vroeg naar bed want morgen starten we om 6.00 uur ivm de nog zwaardere rit.

Paulus

start in Remaonderweg-1verbaasde vrouwen onderwegmet huiden naar de markt

1. Dorine:
    7 oktober 2012
    Margot: Respect en complimenten voor jou!
    Paulus: Heerlijk voor de rijders dat jij ook zorgt voor goede catering!
    Succes de komende dagen!!
  2. Hanny claes:
    7 oktober 2012
    Zal jullie elke dag volgen!!Succes.
  3. Irene van Hooren:
    De top gehaald. Yes!
  4. Philly:
    He, Margot en Paulus!

geweldig Margot dat je hier nu bent! En wat een mooie foto's.
    Veel succes met alles!

groetjes, Philly
  5. René & Thérèse:
    7 oktober 2012
    Zet m op Margot!! En Paulus: je bent een volleerd verslaggever en soigneur tegelijk!!! Wat een superervaring!!
  6. Betty en Niels:
    7 oktober 2012
    Wat leuk dat we zowel geinformeerd worden over de voortgang van de fietstocht als over de cultuur. Zo leren, ook wij, Ethiopie kennen. Toppie, toppie, toppie!!!! We wachten op het volgende verhaaltje ;) (Pa, mooie foto's!)
  7. Willy en Paul:
    7 oktober 2012
    Goed van jullie allen, en wat een pluspunt dat er zo een persoon als Paulus bij is die de proviand en verzorging op zich neemt.
    Wat een indrukwekkende omgeving,hopenlijk kunnen jullie onder het
    fietsen hier ook nog van genieten.
    Succes gewenst voor de volgende rit.
    Willy en Paul.
  8. Piet de Zeeuw:
    8 oktober 2012
    Paulus, fijn om te zien/te lezen dat je ook ergens anders groot in ben. Wij volgen jullie met grote bewondering en wensen jullie veel succes en geniet (als het kan) van het land en de uitzichten.
  9. Margriet:
    8 oktober 2012
    Margot, erg leuk om jullie op deze manier te volgen, ik ben al weer benieuwd naar jullie ervaringen van vandaag.
    Zet "m op !!!
  10. Sander:
    8 oktober 2012
    Goed bezig allemaal, houd vol!