Assela - Nazret

27 oktober 2015 - Addis Abeba, Ethiopië

Na een nachtje te hebben geslapen op een iets te zacht matras begon de derde dag van onze reis. Nadat onze favoriete ober met een heel versleten jasje het ontbijtje met sterke Ethiopische koffie had gebracht zijn we op de fiets gestapt.

Deze dag stond 65 kilometer, van Assela (2400 meter) naar Nazret (1600 meter) op het program. Een prachtige fietstocht in de bergen waarbij we voortdurend werden aangemoedigd door iedereen die we tegen kwamen. Erg leuk! Tijdens de fietstocht zijn we regelmatig gestopt om foto's te maken van het prachtige uitzicht, de herders met hun kuddes kamelen, de dorpjes met rieten hutjes, de krokodillen bij de stuwdam etc. Op het moment dat je even stilt staat springt er altijd wel iemand op uit het graanveld of komt uit zijn huisje gerend om je gedag te zeggen en te kijken wie die vreemde blanke figuur is.

Aangekomen in Nazret zijn we naar een 'hot spring' paradijs gegaan en hadden we een mooi meer met geisers waar we heerlijk konden zwemmen verwacht. Helaas... ...niets was minder waar. Het 'hotspringparadijs' bleek niet meer dan een klein zwembadje met schoon heel warm water uit de bron. Op het terrasje bij het zwembad zaten een aantal chinezen die apen (met blauwe ballen, echt waar) volledig op hol lieten slaan door wat brood te voeren. Een prachtig schouwspel dat wij met een biertje hebben bekeken.

De stroom valt hier ongeveer één keer per dag uit. Zo is nu ook het geval. Dus ik zet er een punt achter.

Josien, Marlon, Noud en Rikko.

Blijf ons vooral steunen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob Hoppenbrouwer:
    27 oktober 2015
    Wowww wat gaaf!!! Wil jullie heel veel succes wensen.
    Het is en blijft een prachtig land met prachtige mensen.

Groet,
    Rob
  2. Charlotte van Donk:
    27 oktober 2015
    Klinkt allemaal ongelooflijk gaaf! Ik hoop dat er ook mooie foto's gemaakt worden, zodat ik (als thuisblijver) na jullie reis ook mee kan genieten :-) Fiets ze! X
  3. Ma:
    27 oktober 2015
    Wat een boeiende reis, met allerlei verrassingen. Jullie moeten er wel wat energie in stoppen, maar dan zie je ook wat!
    Ik heb de video van een vorige reis bekeken en kan me het landschap goed voorstellen. Goede voortzetting en groeten aan jullie team!