Het CFL2017-team stelt zich voor: Noud

25 juli 2017 - Addis Abeba, Ethiopië

Noud karikatuurIk ben Noud en heb samen met Heleen 4 kinderen, waarvan de jongste 2 in Ethiopië zijn geboren. Vandaar onze sterke band met dat prachtige land en het trotse volk.

6 jaar geleden ben ik door onze Ethiopische vriend Samson Tsegaye gevraagd om in Nederland een stichting op te zetten, als 'familielid' van de federatie van Solar Energy Foundations (Ethiopië, Kenia, Philipijnen, Oeganda, Duitsland en Zwitserland). Daar hoefde ik niet lang over na te denken want de ultiem-duurzame aanpak sprak me bijzonder aan!

In 2012 dacht iedereen dat het idee van een jaarlijkse fietssponsortocht in Ethiopië  een grap was. Maar dat de combinatie van sportiviteit, avontuur en duurzaamheid werkt heeft zich inmiddels bewezen: de eerste 4 edities hebben elk tussen de € 9.000 en €14.000 en veel bewustwording opgeleverd. Even belangrijk is de morele steun die onze Ethiopische vrienden ervaren als we samen door het werkgebied van de stichting fietsen.Noud op fiets

Groetjes,

Noud.

De opbrengst van deze lustrumeditie van Cycle for Light komt geheel ten goede aan het project 'Lighting Students Homes'.

Blijf ons de rest van het jaar volgen; naast de Ethiopische fietstocht in oktober vinden er ook nog een aantal leuke evenementen in Nederland plaats, zoals:

De fietsproloog op zaterdag 9 september waar je tevens een Meet & Greet kunt hebben met de Nederlandse deelnemers aan CFL2017!