Cycle for Light 2015 van start!

20 april 2015 - Son en Breugel, Nederland

Het gaat nu echt weer gebeuren: dit jaar vindt de vierde editie van Cycle for Light plaats!

Ondergetekende heeft daarvoor vorige week met 4 andere enthousiaste Nederlandse deelnemers de aftrap gegeven.

Wij vormen samen met 5 Ethiopische Solar Engineers het Cycle for Light team dat in oktober in Ethiopië 300 km zal afleggen op de fiets. De opbrengst zal, net als vorig jaar, gebruikt worden om de aanschaf van Solar Home Systems (SHS)*  mogelijk te maken voor dorpsbewoners die zich nu nog 's avonds voor verlichting behelpen met het dure, gevaarlijke en weinig efficiënte petroleum.

Maar we gaan al veel eerder aan de slag om in de eigen netwerken aandacht en sponsoring te werven voor het goede werk van onze partnerorganisatie in Ethiopië:

op Koningsdag 27 april op de vrijmarkt van het Wilhelminaplein in Eindhoven, op 3 mei op het Speciaalbierfestival in Den Bosch, .....

Over deze en andere activiteiten de rest van het jaar binnenkort meer informatie. Dus blijf ons vooral volgen op de blog of op Facebook en...    ...donaties, klein of groot, zijn vanaf nu al zeer welkom!

Noud Heuvelmans

*Een SHS kost in aanschaf en installatie €200. Hiervan wordt 75% door Cycle for Light gesponsord, zodat men zelf nog €40 dient te betalen. Sommige huishoudens lukt dat op het moment dat ze een oogst hebben gehad, anderen betalen dit met behulp van Micro Krediet. Daarnaast blijft men maandelijks een klein bedrag tbv onderhoud en reparatie betalen.

DSC_7293DSC_7340DSC_7175

1. Joost van Laarhoven:
    20 april 2015
    Mooi, en op tijd begonnen met de sponsoractiviteiten. Succes en vooral veel plezier
  2. Jolanda:
    20 april 2015
    Als zus van een deelnemer van vorig jaar doet het mij goed om te zien dat ook dit jaar weer enthousiaste deelnemers voor deze mooie tocht gevonden zijn. Veel succes met alle voorbereidingen en een goede reis alvast!