Cycle for Light gaat van start!

2 oktober 2012 - Son en Breugel, Nederland

Vanavond vertrekt het Nederlandse deel van het Cycle for Light team naar Addis Abeba, Ethiopië. Noud, Tom, Paulus, Margot en Victor via Brussel en Bert via Amsterdam. Morgenmiddag is het team helemaal compleet, want Yacob, Nebiou* en Bewketu* sluiten dan aan. We zijn er klaar voor en vertrekken met een voldaan gevoel.

Ik kijk uit naar het samen optrekken met de Ethiopiërs en de vele indrukken die we onderweg zullen gaan opdoen. Indrukken van het dagelijkse leven. De ene keer zonder, de andere keer met perspectief. En welke rol de aanpak van de Solar Energy Foundation daarin speelt of kan spelen. Daarvan proberen we zoveel mogelijk in ons op te nemen en vast te leggen, om het anderen ook te laten zien.

Tijdens de tocht zullen we op deze weblog daarover berichten in tekst en beeld. Als de techniek meewerkt, zelfs dagelijks. Maar kijk ook eens op onze weblog van het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/solarenergy.

Het totale sponsorbedrag nadert de € 10.000 en dat maakt deze 'aftrap' van de Nederlandse tak van de Solar Energy Foundation meer dan waard. Dit bedrag is het equivalent van de aanschaf- en onderhoudskosten van ruim 200 solar lantaarns (zie de site van de fabrikant SunTransfer, eigendom van onze Solar Energy Federation: http://www.suntransfer.com/Mobile,67.html). En gebruik makend van het eigen microkredietfonds wordt dit bedrag keer op keer gebruikt voor aanschaf van nieuwe solar lantaarns en solar home systems!Uitleg over de solar lantaarn ST2

Blijf ons volgen!

Noud.

*de oplettende lezer heeft opgemerkt dat dit andere Solar Engineers zijn dan eerst aangekondigd. De reden hiervoor is dat de animo onder de Solar Engineersu uiteindelijk veel groter is dan het aantal fietsen (2) dat voor hen beschikbaar is. Nebiou en Bewketu zijn op basis van hun fietsvaardigheden uitgekozen.

1. Francis Stalpers:
    2 oktober 2012
    Hoi Margot, een heel goede reis, geniet ervan en kom gezond en wel weer terug. Aan je conditie zal het niet liggen dus dit wordt in Ethiopie de fietstocht van je leven! Ook Paulus en de anderen heel veel succes gewenst. Groetjes, Francis
  2. Suus Kraaijvanger:
    3 oktober 2012
    Graag wens ik jullie allemaal een bijzonder goede tocht,die voor
    jullie maar zeker voor hen waarvoor het uiteindelijk bedoeld is een
    enorme opsteeker mag zijn en blijven ook voor de toekomst.
    Hoop ook dat na de vele inspanningen er te genieten valt.
    Suus.
  3. Niko Persoon:
    3 oktober 2012
    Heel veel succes gewenst!
  4. Thieu Bakker:
    4 oktober 2012
    beste Maargot wij wensen jou en teamgenoten een heel goede reis en veel succes met dit toch wel bijzonder project en een behouden thuiskomst Corrie en Thieu Bakker