Cycle for Light - editie 3!

1 mei 2014 - Son en Breugel, Nederland

Voor alle avontuurlijke idealisten (of idealistische avonturiers):

van 11 tot 20 oktober 2014 vindt Cycle for Light 3 in Ethiopië plaats!

Het doel van Cycle for Light is om via een spectaculaire fietstocht door het hoogland van Ethiopië, en daaraan gerelateerde acties, donaties te werven voor het goede werk van de Solar Energy Foundation in Ethiopië.

Het is de bedoeling dat iedere Nederlandse fietser zijn/haar uiterste best doet in het eigen netwerk zoveel mogelijk sponsorgelden te werven. Ter ondersteuning hiervan is informatiemateriaal beschikbaar over het werk van de Solar Energy Foundation Ethiopia. De totale opbrengst van Cycle for Light 2014 zal, net als vorig jaar, ten goede komen aan het project “Solar Village 4 – Arso Amba”. Zie voor meer informatie hierover bijgaand projectplan. In 2012 was de opbrengst €12.000 (t.b.v. microkrediet),in 2013 € 16.000 (t.b.v. Arso Amba), in 2014 streven we naar minimaal € 20.000 (wederom voor Arso Amba)!

Het Fietsteam zal uit ca. 10 Nederlandse en 5 Ethiopische deelnemers bestaan. De tocht wordt begeleidt door volgwagens, zodat we elkaar niet uit het oog kunnen verliezen en elkaar kunnen helpen bij pech onderweg. Gedurende de hele tocht is verpleegkundige hulp (incl. sportmassage) aanwezig. Er wordt in totaal 300 tot 400 km gefietst in 5 tot 6 dag-etappes. Er wordt gestart in Arso Amba (Solar village in wording) en gefinisht op de compound van de Solar Energy Foundation Ethiopia in Addis Abeba (“Solar Valley”).

Het fietsen is geen doel op zich en zeker geen wedstrijd! Bovendien geniet je veel meer van de bijzondere omgeving en bevolking als je wat minder hard fietst.

Mocht je deel willen nemen aan dit unieke evenement of ons willen steunen, neem dan met mij contact op.
Ik kan je van alle gewenste informatie voorzien.

En mocht je geen mogelijkheden zien om zelf mee te gaan: alle vormen van sponsoring zijn uiteraard van harte welkom!

Gegroet,

[email protected]

www.solar-energy-foundation.org
www.cycleforlight.reislogger.nl
www.facebook.com/cycleforlight

Lees hier hoe u kunt bijdragen aan een structureel zonniger toekomst voor de dorpsbewoners van Ethiopië.

1. Bert Bakx:
    22 mei 2014
    Ik heb foto's op mijn website geplaatst van mijn (werk) bezoek aan Ethiopië. Het gaat niet over een fietstocht, maar mogelijk zijn jullie geïnteresseerd in deze foto"s. Het betrof een vrijwilligers project in de omgeving van Dembi Dolo en in de buurt van Addis Ababa.