Dag 3: Eerste indrukken Ethiopië

3 november 2013 - Langano Lake, Ethiopië

blog 3 - Lake Langano-001Om 8.00 uur stond het ontbijt klaar en ruim een uur later vertrokken we naar Lake Langano. Onderweg onze ogen uitgekeken; een prachtig chaotisch schouwspel: overstekend koeien, geiten, auto’s die elkaar toeterend inhalen, handkarren, veel ezels met grote balen stro. Het lijkt alsof alle inwoners te voet onderweg zijn. Mooie mensen en schattige blije kinderen.
Rond 14.00 uur zaten we op een terras met een schitterend uitzicht op een roodkleurig meer met op de achtergrond een prachtig berglandschap. Hier aten we onze eerste Ethiopische maaltijd.
We waren al enigszins voorbereid op onze accommodatie. De informatie van de website leek aardig te kloppen; het sanitair liet niet veel te wensen over. Het water uit de kraan en de douche bleek opgepompt te worden uit het meer: ook dat was bruinachtig rood.
Het sanitair werd alleen gebruikt bij hoge uitzondering.
Aan het eind van de middag werden de fietsen geprepareerd. Tijdens een mooie wandeling langs het water kregen we contact met de lokale bevolking.