Dag 5: van Ziway naar Butajiraa, een steile klim

5 november 2013 - Butajira, Ethiopië

Blog 5 - Rob met kinderenOm 7.30 uur op de fiets naar het ontbijt. Na echte Ethiopische koffieceremonie een pittige klim van 10%. We voelden het wel in onze benen, maar de aanmoediging van de mensen die we tegenkwamen hielpen ons door de moeilijke momenten. Ook het prachtige landschap werkte stimulerend.
Ethiopie is een heel kinderrijk land. Vooral deze kinderen zijn er als de kippen bij om ons aan te moedigen, maar ook om geld te vragen. In tegenstelling tot gisteren vroegen veel kinderen “money money”.
Na stijgen komt dalen. Om 14.30 uur zijn we in Butajiraa. Een levendig stadje waar heel veel werkzaamheden op straat uitgevoerd worden: lassen, matrassen maken, kleding naaien en strijken in de open lucht.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

1. Annemiek:
    5 november 2013
    Hebben jullie je fietspakjes laten strijken?
  2. Olga Korpel:
    5 november 2013
    Frans, had je mijn mand met strijkgoed niet ook nog mee kunnen nemen ????
  3. Hanny claes:
    5 november 2013
    Valt niet mee,in die hitte!!Maar in de avond koelt het
    volgens mij flink af!!! Gelukkig!!! Lekker slapen!!
  4. Don en Astrid:
    Hi Rosiet en medereizigers,
    wat bij ons zo gewoontjes lijkt is dat dus niet.....
    mooie foto's, wat een ervaring...
    Fiets em er nog in met z'n allen!!
  5. Peter Blees:
    6 november 2013
    Goed bezig, mensen. En toch een beetje op de weg letten, dat lijkt me moeilijk als er zoveel te zien is om je heen. Succes verder!
  6. Monic:
    Hallo Frans en alle anderen,

Zet 'm op, er is al een mooi bedrag bijeen gefietst!

Groetjes van Tosca, Max, Toine & Monic uit Boxtel
  7. Colinda:
    6 november 2013
    Wat een fantastische plaatjes! Hoop dat het voor iedereen te doen was op de fiets vandaag?! Ga zo door en geniet er van!
  8. Elise:
    6 november 2013
    Wat een ervaring! En zo anders dan mijn uitzicht op de bol :-)

Geweldig hoor, dat jullie dit allemaal doen. Geniet ervan! Wij genieten hier een beetje mee dankzij de foto's en jullie verhalen. X!
  9. Joost Rekers:
    6 november 2013
    Hoi Rosiet, Ingrid, Gijs en alle anderen, Geweldig om jullie zo bezig te zien. Rosiet, ik had gedroomd dat je alweer terug was; je had last van je voet gekregen☺️ Gelukkig gaat het allemaal goed. Veel succes nog, ook namens alle medewerkers Rekers & Van Noppen, Joost
  10. Corina:
    7 november 2013
    wat een leuk plaatje van je geweldig zeg ga zo door geweldig gewoon en een eervaaring zeg groetjes van je zus corina ga zo door !!!!!