Het doel is bekend, de plannen zijn gesmeed...

15 juli 2015 - Addis Abeba, Ethiopië

Het is even radiostilte geweest rondom Cycle for Light, maar dat wil niet zeggen dat er niets is gebeurd; het tegendeel is waar:

1. Inmiddels is het doel waaraan dit jaar de opbrengst wordt besteedt bekend: zonne-energie voor  Medische Hulpposten in Ethiopië. Verlichting en koeling (van medicijnen en vaccins) voor één Medische Hulppost betekent een ongelooflijke verbetering van de basis gezondheidszorg voor 10.000 (!) bewoners van de landelijke gebieden.
  2. De route die het Cycle for Light team in oktober gaat fietsen start bij zo'n Medische Hulppost zodat we zelf het effect van het project kunnen zien en horen. Ca. 250 km verder finishen we in Addis Abeba, bij het opleidings- en assemblagecentrum van de Solar Energy Foundation Ethiopia.
  3. Dichter bij huis, in Helmond, vindt er op 11 oktober de WALK FOR LIGHT plaats: een sponsorwandeltocht (5 of 10 km) met heerlijke lunch. Meer hierover en hoe je je hiervoor kan aanmelden, volgt in het volgende nieuwsbericht. Noteer alvast de datum in je agenda!

Details over bovenstaande en andere zaken zullen in komende nieuwsberichten nog ruimschoots aan bod komen, dus blijf ons vooral volgen op de blog of op Facebook en...    ...donaties, klein of groot, zijn vanaf nu al zeer welkom!

Noud.

1. Joost van Laarhoven:
    16 juli 2015
    Een schitterende bestemming weer! Als deelnemers van vorig jaar weet ik dat het werven van sponsoren een flinke inspanning kost. Maar het zien van vele mensen in Ethiopië die oprecht blij zijn met de hulp, maakt die inspanning meer dan waard.
  2. Willian Groenen:
    17 juli 2015
    Succes met jullie wervingsactiviteiten en vooral veel plezier en een goed verblijf in Ethiopië dit jaar!
  3. Noud:
    18 juli 2015
    Joost & Willian,

dankjewel voor jullie enthousiaste reacties. Het ziet er naar uit dat we dit jaar ook wederom een succesvol Cycle for Light gaan meemaken!

Groetjes,

Noud.