Ethiopische dorpsbewoners aan het woord

21 september 2014 - Son en Breugel, Nederland

Om erachter te komen wat voor een impact de duurzame toepassing van zonne-energie heeft op Ethiopische dorpsbewoners, kun je dat het beste aan hen zelf vragen:

"Voorheen was ons winkeltje maar heel kort open. Het verlichten met hout en petroleum kostte gewoon meer dan de verkoop opbracht. Nu loont het de moeite 'savonds langer open te zijn".

"De criminaliteit is gedaald. Niet alleen door de straatverlichting, maar ook door het verlichting in de hutjes, wat dieven afschrikt. Dat geldt trouwens ook voor de hyena's"

"Met zonnelicht kan ik 'savonds injera maken, kleren weven en brood bakken. Zo verdien ik meer. En ik geef minder uit aan verlichting"

Deze verhalen zijn afkomstig uit Rema, het eerste Solar Village (2007). Rema is qua grootte vergelijkbaar met Arso Amba, Solar Village in wording.

Alle bijdragen aan Cycle for Light 2014 worden besteed om de aanschaf van "Solar Home Systems" in Arso Amba mogelijk te maken.

Noud

Lees hier hoe je direct bij kan dragen aan een structureel zonniger toekomst voor de dorpsbewoners van Ethiopië.

En meld je nog aan voor het Ethiopisch sponsordiner op donderdag 25 september!

Arso Amba (1)

Arso Amba (2)Arso Amba (3)