Hoe krijg je het voor elkaar op 1 dag?

5 oktober 2012 - Rema, Ethiopië

Nadat iedereen goed geslapen had, zaten we rond 09,15 uur met z’n allen op het terras aan het ontbijt. Bert had net geld gewisseld en kwam er toen achter dat zijn paspoort op het vliegveld verwisseld was met dat van een fransman. Dit moest gebeurd zijn tijdens de consternatie rondom het “invoeren”van onze fietsen, waarbij we onze paspoorten hadden moeten inleveren. We hadden om 10.00 uur afgesproken met Samson en de Solar Engineers op het terras om vervolgens naar Rema te gaan.. Maar nu moest Bert dus eerst terug naar het vliegveld met een van de Solar-mannen om zijn paspoort terug te krijgen. Wonder boven wonder was die Fransman daar op het zelfde moment en binnen een half uur was het geregeld!

Al met al konden we toch pas rond 12.00 uur vertrekken. Onderweg eerst boodschappen gedaan voor de proviand voor tijdens de fietstocht, oa 196 liter water, ontbijt en lunch en 20 kg bananen!!). Onderweg in onze auto (1 van de 4) begon het plotseling ontzettend te stinken naar plastic en te roken. Achter in de auto stond een koelkastje en daar waren de snoeren van doorgebrand, ontstaan door kortsluiting vanwege al het gehobbel. Snel gestopt en alle snoeren losgetrokken……euvel verholpen. Terwijl we daar langs de weg stonden, zagen we op ca. 150 meter een stel gieren een karkas van een dier leeg staan pikken. Zeer indrukwekkend als je ziet hoe groot die vogels zijn.

Vervolgens snel doorgereden om weer aan te haken bij de 3 andere auto’s. Een uur later kreeg onze auto ook nog een lekke band. Dus: krik eronder, reservewiel van de imperial af en eronder monteren.Tom en ik moesten eerst de auto nog een stukje optillen om de krik eronder te krijgen. Samson deed de rest van het werken na een klein half uurtje konden we weer verder.

Om 20.00 uur arriveerden we uiteindelijk in het donkerop de Solar Energy Compound in Rema. Vanaf half 7 hebben we in het donker berg-op en berg-af gereden en we waren blij heelhuids te zijn aangekomen. Straks lekker eten, bereid door 2 Ethiopische dames en op tijd naar bed.

Morgen weer meer, maar hopelijk niet zo spannend!

Paulusgieren aan de lunchlekke band

1. Pa van Gelder:
    5 oktober 2012
    Fijn dat jullie toch weer veilig aangekomen zijn op de startplaats
    van de mtb tocht.
    Hier alles ook oke, succes verder en voorzichtig Pa en Ma
  2. Leonien:
    Hallo stoere binken,
    Wat een toestanden allemaal, maar gelukkig is het allemaal weer in orde gekomen. Paulus hoe kreeg je nu onderweg de pilsjes koud, toen het koelkasten het begaf?
    Nou een rustige nacht en voor morgen weer veel spannende acties

Lieve groetjes van Leon en Ine
  3. Renske:
    5 oktober 2012
    De eerste hobbels zijn overwonnen. Met die spirit wordt vast de hele reis een succes. We leven mee!