Lustrumeditie Cycle for Light laat even op zich wachten...

30 oktober 2016 - Addis Abeba, Ethiopië

De trouwe volgers van onze stichting "Solar Energy Foundation"  of onze sponsortocht "Cycle for Light" hadden het al in de gaten: dit jaar is er helaas geen Cycle for Light sponsortocht in Ethiopië georganiseerd.

Oorzaak hiervan is met name de actuele toestand in Ethiopië (onrust wegens protesten van grote bevolkingsgroepen tegen de regering). Diverse andere (prive-)oorzaken hebben er toe geleid dat er dit jaar ook geen alternatieve fondswervingsactiviteiten zijn georganiseerd.

Dit wil overigens niet zeggen dat de activiteiten van de Solar Energy Foundation Ethiopia stilliggen! Zo is er recent in het dorp Rema (sponsordoel en startlocatie van Cycle for Light in 2012) een defecte waterpomp vervangen, mede mogelijk gemaakt door een donatie uit Nederland. Na reparatie is de installatie officieel overgedragen aan de dorpsgemeenschap, waarbij tevens geborgd is dat zij de kosten van onderhoud/reparatie voortaan zelf opbrengen.

Als de situatie in Ethiopië het toestaat,  zal in oktober 2017 de lustrum-editie van Cycle for Light alsnog plaatsvinden; aan ons enthousiasme en dat van onze Ethiopische vrienden zal het in ieder geval niet liggen!

Noud.