Marlon stelt zich voor!

26 juli 2015 - Helmond, Nederland

Hallo allemaal,

Ik ben Marlon en 1 van de 5 Nederlandse deelnemers aan ‘Cycle for Light 2015’. Ik vind het fijn en bijzonder dat straks ook een paar Ethiopiërs bij het fietsgroepje aan zullen sluiten, omdat de samenwerking tussen die twee landen dan duidelijker zichtbaar is.

Toen ik vorig jaar hoorde van de sponsorfietstocht was ik meteen enthousiast. Het leek me een ideale cocktail van het helpen van kansarmen (hoe kleinschalig ook), een actieve vakantie en het kennis maken met een andere cultuur. Sindsdien ben ik heel druk doende met het organiseren van sponsoractiviteiten.

Oost-Afrika is voor mij onbekend terrein. Ik reisde en fietste al in heel veel landen. Daarom denk ik dat het voor mij geen opgave zal zijn om de fietsafstanden af te leggen, in de hitte de heuvels op te ploeteren en om op ‘basic’ plekken te overnachten. Veel meer wordt het een uitdaging om nu eens geen last van diarree te krijgen, een vertrouwensband met de locals in Ethiopië op te bouwen en een goede indruk te krijgen wat de effecten zijn van een solar-energy-system voor de bewoners van het dorp.

Behalve mijn inzet voor ‘Cycle for Light’ leek mij de trip naar Ethiopië een unieke kans voor enkele andere activiteiten. Zo heb ik al jaren een uitwisseling van kindertekeningen met een school in Japan. Het ziet er naar uit dat ik dit uit kan gaan breiden met Ethiopische kindertekeningen; de contacten met de school in Afrika zijn al gelegd. De andere activiteit is een droom die ik al jaren najaag: het vertonen van een open-lucht-film op locaties waar de bewoners niet in de gelegenheid zijn een bioscoop te bezoeken. Deze wens lijkt dit jaar uit te komen, want Samson Tsegaye, onze contactpersoon in Ethiopië, is er net zo enthousiast over als ik en wil dit erg graag samen met mij in de praktijk gaan brengen.

En o ja, ik ben 55 jaar, leraar, vader van de 2 prachtige dochters en verslaafd aan drop, natuur en koffie. Met die laatste 2 zit het denk ik wel goed, straks in Ethiopië; maar dropjes zal ik zelf in mijn fietstas mee moeten nemen.

Marlon

1. Margot:
    27 juli 2015
    Hallo Marlon en overige deelnemers cfl 2015. Wat een leuke initiatieven allemaal weer. Jammer dat ik niet mee kan. Heel veel succes en ik zie jullie vast vantevoren nog bij een of andere activiteit.

Margot