PERSBERICHT - Cycle for Light Ethiopia 2012 brengt €12.000,= op!

12 december 2012 - Son en Breugel, Nederland

De stichting Solar Energy Foundation heeft in oktober j.l. een fietssponsortocht georganiseerd door het Ethiopische hoogland. Een team van Ethiopiërs en Nederlanders hebben in 5 dagen 240 kilometer afgelegd over een zwaar parcours.

Het doel was een bijdrage te leveren aan de algemene ontwikkeling van de mensen in de Ethiopische dorpen d.m.v. de toepassing van zonne-energie.  Concreet hebben we daarvoor ruim € 12.000 bij elkaar gefietst! Dat is het equivalent van de aanschaf– en onderhoudskosten van zo’n 250 mobiele solar lantaarns, waarmee zo’n 500 kinderen voortaan ‘s avonds hun huiswerk kunnen maken bij een goede, veilige en betrouwbare verlichting. En doordat gebruik wordt gemaakt van microkrediet, waarbij de leningen met rente worden terugbetaald, wordt het donatiegeld keer op keer opnieuw als lening verstrekt!

Het succes van Cycle for Light Ethiopia 2012 smaakt naar meer: editie 2013 wordt al voorbereid!

Het verslag van Cycle For Light 2012 staat, inclusief documentaire op:

Kijk voor meer informatie over het werk en resultaten van Solar Energy Foundation op www.solar-federation.org; met ondermeer een link naar de site van de Nederlandse stichting: http://www.solar-energy-foundation.nl/

Voor informatie over deelname of sponsoring m.b.t. Cycle for Light – editie 2013:

2 Reacties

1. Hanny claes:
    12 december 2012
    Geweldig,dit afgerond bedrag!!Het verslag had ik al gelezen.
    Verdere ontwikkelingen zie ik graag tegemoet.Tot mails,H.Claes.
  2. A.G.M.Heesakkers:
    13 december 2012
    12.000.Euro bij elkaar gebracht dat resultaat werd gemaild op 12-12-12.
    Wat een mooi resultaat,dat zal voor die mensen in deze donkere dagen voor Kerst een echt-lichtpunt zijn.