Rikko stelt zich voor!

24 augustus 2015 - Addis Ababa, Ethiopië

Ik ben Rikko van Donk, in het dagelijks leven docent natuur en techniek Rikkoop een middelbare school, getrouwd met Charlotte en vader van drie kinderen.

In de vakanties altijd behoefte aan een stuk avontuur per fiets, dus was de terloopse mededeling van oud collega en makker Marlon dat hij wel iets wist voor de herfstvakantie zeer welkom. We hebben samen al aardig wat minder voor de hand liggende landen per (lig)fiets doorkruist en dit initiatief sluit aardig aan bij wat ik leuk vind: een andere cultuur ervaren, het reizen per fiets, een goed doordacht plan om mensen gericht te helpen met een stuk techniek (toch ook mijn vak) en het samen opzetten en uitvoeren van plannen om sponsorgeld te bemachtigen.

Het is fijn om te merken dat kennissen en familie onze initiatieven van harte steunen, zo valt te merken aan hun reacties als ik ze vertel wat de plannen inhouden.

Ik kijk er enorm naar uit om met eigen ogen te zien hoe de mensen zijn en hoe het land is, en heb ook zin om een stuk te fietsen!

Rikko