Even voorstellen: Noud

27 oktober 2013 - Son en Breugel, Nederland

Ik ben Noud en nog lang geen 50 jaar  ;-)

Samen met Heleen trotse ouder van 4 kinderen, waarvan de jongste 2 in Ethiopië zijn geboren. Vandaar onze sterke band met dat prachtige land en het trotse volk.

Twee jaar geleden ben ik door onze Ethiopische vriend Samson Tsegaye gevraagd om in Nederland een stichting op te zetten, als 'familielid' van de federatie van Solar Energy Foundations (Ethiopië, Kenia, Philipijnen, Duitsland en Zwitserland). Daar hoefde ik niet lang over na te denken want de ultiem-duurzame aanpak sprak me bijzonder aan.

Toen ik begin vorig jaar met het idee van een fietssponsortocht in Ethiopië kwam, dacht iedereen eerst dat ik een grap maakte. Maar deze combinatie van sportiviteit, avontuur en duurzaamheid blijkt toch echt te werken: vorig jaar hadden we op de eindstreep ruim €12.000,=  bij elkaar gefietst, nu halen we waarschijnlijk dit bedrag al voor we op de fiets zitten! Even belangrijk is de morele steun die onze Ethiopische vrienden ervaren als we samen door het werkgebied van de stichting fietsen.

A.s. vrijdag vertrekken we naar Ethiopië, de maandag daarop stappen we op de fiets. Je kun ons dagelijks blijven volgen via deze weblog of op facebook.

Noud Heuvelmans

Zonnige groet,

Noud.

Lees alles over Cycle for Light en hoe te sponsoren bij 'Profiel'

1. Anita:
    5 november 2013
    Hoi Noud!
    Heel veel fietsplezier met elkaar,
    groeten Anita/Yohan en kinderen